18/3-2015

Hola amigos.
Vilket magiskt väder Sverige bjuder på idag. Dock har jag hört rykten om att det ska bli snö på lördag och det suger verkligen. Nu när man börjar trivas riktigt ordentligt och det är ju till och med lätt att kliva upp på morgonen, trots att klockan ringer tidigt ibland. En sån dag var det idag, vaknade strax innan halv 8 och då klädde jag på mig och åkte ut till stallet. Brukar alltid longera norma efter hoppträning, dels för att det är bra för hennes kropp och sen tror jag att hon tycker det är rätt skönt också. Sedan tog jag en skrittur på Alice i solen! Tänkte först trimma i ridhuset men hon behöver lära sig att varva ner lite och gå i normal takt och inte gå lika snabbt som jag springer typ. Hon skötte sig iallafall och det är ju så skönt att hon är trafiksäker så man faktiskt kan rida ut ibland också. Tåg, lastbilar, traktorer osv blinkar hon knappt åt. Man är ju alltid lite orolig om man köper en häst man knappt vet något om, men hon uppfyller alla kriterier hittills iallafall :) Lilla pärlan. 
 
Nu när hemtentan var inskickad tänkte man ju att det skulle va skönt att slippa dyka ner i boken på direkten, men icke sa nicke. En uppgift kom lika snabbt igår som ska vara inne nästa fredag, så det är typ en vecka att skriva den på. Dock var det ingen större uppgift men ändå. Det är en kurs som jag bara vill ha överstökad för jag tycker att den är värdelös för mig. Medier och typografi, så det innebär att man ska sitta vid datorn och skapa visuella företag osv, och sedan göra affischer/kampanjer i massa konstiga program. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0