Harmoni

vilken harmonisk dag det har varit idag. Den har verkligen rullat på som den ska och jag har hunnit med det jag skulle göra, till och med lite mer än så. Var dock väldigt tungt att kliva upp imorse när klockan ringde, och inte nog med det så red vi utomhus idag. (!) Var kanske inte det bästa idag eftersom jag har så lätt för att frysa och bli kall. Men visst överlevde jag det, även fast hela jag var genomfrusen från topp till tå. Så när jag kom hem tappade jag upp ett varmt bad och tände ljus och satte på spotify-myslistan. Hade kunna legat där hela dagen om jag kunnat, men var tvungen att kliva upp eftersom jag skulle vara på arbetsförmedlingen. Fick skjuts dit och självklart gick jag fel, smart som jag är. Så det var ju bara att gå tillbaka till ruddamsgatan. Fick all hjälp jag behövde av en väldigt schyst och hjälpsam person, så nu slapp jag alla förvirrande tankar och funderingar ett tag framöver iallafall. Mötte upp josse på stan för vi tänkte att vi skulle ta en prommis i bollan eftersom mitt andra sällskap lämnat mig här hemma, all by my self.. Kan inte känna mig mer ensam just nu tror jag. Är ju så mysigt att gå där i bollan på dom olika vägarna, enda nackdelen var ju att det var så kallt. Så det blev inte en alltför lång prommis men det räckte superbra för oss två iallafall. Drog en lunch på stan också innan det var dags för lite inköp av julklappar. Blev i och för sig inte speciellt mycket införskaffat, men iallafall en. Alltid en bra början.. Men nu är det nog dags för oss att vi gör en uppryckning angående just julklappar, annars blir det inte roligt när det kommer vara feta rushen på stan..

Efter det så jag till mormor en sväng och lämnade ett par skor som hon ska ge mig på julafton. Fast hade hellre fått dom nu på en gång så att jag kan använda dom nu redan.. Men får helt enkelt hålla ut och vänta till nästnästa fredag när det är juuuuuuuuulafton. Helt sjukt vad tiden går fort..  Känns som att det var nyss jag tog studenten. Milluz kom och hämtade upp mig strax därpå så åkte vi till ikea och jag fick vara lite smakråd på olika saker som hon ska införskaffa sig. Skitsnygga grejer blev det iallafall :) Sen blev det lite valbohäng ett tag innan vi åkte till hennes nya lägga. Fick mig en liten rundvisning innan det var dags att åka hem till mig och visa mitt crib. Vi är alldeles för ouppdaterade känner jag, skärpning på oss nu va. mysigt var det iallafall, precis vad jag behöver just nu :) hihi. Sen nu har vi haft idol-mys hemma hos josy, ett perfekt avslut på kvällen liksom. Jag vet att jag sa att jag skulle bojkotta idol, men kunde helt enkelt inte låta bli att kolla eftersom jag faktiskt tycker att minnah ryckt upp sig och blivit riktigt bra. Att jay vann idag tycker jag rent ut sagt var ett skämt, för minnah borde stått som vinnare utan tvekan. Hon var helt överlägsen idag med alla låtar, speciellt sista låten passade henne mycket bättre också. I och för sig brukar den som kommer tvåa lyckas bättre så det blir nog bra ändå :)

Nu ska jag kolla på Vänner, har längtat hela dagen efter just detta tillfälle :) Fick låna två boxar av sötaste så att jag har något att roa mig med nu för tiden på nätterna. Lite ovant, men en helt ok ersättning just förtillfället.
puss&godnatt



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0