Kärlekens tunga

Är ju alltid kul att bli utelåst. Och nej, det var inte ens mitt fel konstigt nog. Låset här i strömsbro har varit cp till och från, och ibland har det inte gått att låsa överhuvudtaget. Dom gångerna jag inte fått upp dörren eller kunnat låsa så har mamma sagt att det var jag som gjorde fel bara, men idag fick hon minsann på läppen. Det var totalt omöjligt att få upp låset, så till slut blev jag så förbannad att jag tänkte ta i allt jag hade, hade inte brytt mig om nyckeln gått av i låset. Sen fick jag inte ens ur nyckel, bra för min korta stubin liksom... Men istället så skyndar sig mamma hit och försöker hon också. Haha, hon fick inte heller upp låset. Så då skrattade jag lite inombords faktiskt kan jag erkänna, kände mig lite som en djävul. Då kom en av snälla grannarna och hjälpte oss, men ingen av oss blev nå smartare av det så han ringde låssmeden, och i väntan på att den skulle komma och hjälpa oss så blev det fika hos dom. så himla söta, och gott fika var det med. Det roliga är att frun i den familjen är min gamla lekisfröken, ödet liksom. När jag åkte hemifrån hille så tog jag på mig ett par raggsockor, vet inte ens varför men tacka gud för att dom satt på fötterna just denna stund. Stod minst 15 minuter här utanför innan hjälpen kom. Men tillslut efter många om och men kom vi in, och låset ska bytas ut på onsdag.
Alla nöjda och glada. THANK YOU

Och juste, det där om sega människor. Det gäller er alla sega människor där ute, även du josy.. hehe.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0