plogiplogi

är heeeelt galet väder ute, tror fan int att det är sant alltså. Nog för att man vill ha en vit jul, men kanske inte såhär vit. Har ju snöat konstant i mer än 2 dagar nu så man kan ju tycka att snön borde ta slut där uppe snart. Kan lova att alla 4 decimeterna kommer komma idag, precis som vädergubbarna sagt. Somliga tror inte på det, andra tror på det... Och antar att jag har rätt eftersom jag brukar ha rätt 9½ gånger av 10.
Sen är det ju riktigt roligt att vakna av att dom plogar utanför fönstret. Man blir så glad av det pipljudet som är så mysigt, känns som man är i himmelriket då. Och det härliga skrapande ljudet när skopan snuddar i asfaltet, lovely. Nej, inte riktigt va.. Dö, tänkte jag då. Gud straffar vissa hårdare än andra, och kände mig ganska prickad just igår. Men dom jävlarna gör ju bara sitt jobb som sagt så det var ju duktigt av dom att ta sig ut i snön och ploga, samt väcka halva gävle. Tjoho

Nu är det min tur att bege mig ut i snön, men som tur var så har det lugnat ner sig lite iallafall. Jag och malla ska ut på en julklappsrunda igen och ta itu med den sista personen. Sen borde vi faktiskt vara klara. Känns som att vi har massvis kvar, men så är icke fallet som tur är. Ska även försöka hitta något åt mig själv var det ju tänkt, så det blir nog myspysit. Nu är det brådis, Ciao bella.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0