älg!!!!!!!


Igår var jag, Ella, Jennifer, Jassie och Linn i sandviken och kollade på fotbollscup. Jag och mamma övningskörde lite vid de nybyggda husen i Hille innan vi skulle åka dit. Det är väldigt smal väg där vi körde så får jag möte med en bil, och då drabbas jag lite av panik så ska jag köra in i kanten på vägen och så säger mamma åt mig att stanna, men kör istället in i en snödriva. (Det går bra nu)  Hejjjja mig.
Så kom jag inte ur därifrån så mamma fick köra istället! Känns som att mitt körkort är väldigt långt borta just nu...  Vi fortsatte iallafall till Sätra för att hämta upp Ella för att därefter åka till stan där Jennifer skulle hämta upp oss :)

Tog Jeffas bil till Sandviken vid halv 8 och drog när klockan började bli mycket hihi. Var iallafall mycket mysigt med trevligt sällskap. Börjar sakna fotbollen till och med..
Jennifer skjutsade hem alla flickor, och när vi var vid golfen efter rondellen slår vi på bländlyset och så skriker jassie ''ÄLG!!'' poff sa det bara så står en älg där!!! Tvärnit, och vi vet inte vad vi ska göra, alla sitter knäpptysta. Ska vi skrika, tuta, sitta tysta och kolla på den, prata med den? lite paniiik. Men så kör vi fram lite så att den ska flytta på sig, då tittar den på oss och så vänder den och springer in på golfen igen! Den tänkte säkert att vi var snälla som stannade hihi. Älgen var iallafall värsta söt, såg så liten och snäll ut, lite rädd också kanske, och ensam. Hoppas den hade sin mamma, pappa och kompisar i närheten så den inte var ute och traskade helt ensam :( Satt och tänkte på älgen hela vägen hem på sen. Tycker inte om när andra är ensamma, stackars liten sötis ♥

----



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0