hålla värmen

nu när det är så kallt ute så tänkte jag ge er lite tips för att hålla värmen, bara för att jag inte vill ni ska frysa!

 

Tänk på att ha en rejäl mössa som är vindtät och varm.
Ha flera lager kläder. Luften mellan kläderna gör att kroppen håller värmen.
Använd rejäla tumvantar i stället för fingervantar. Använd inte fingervantar i tumvantarna.
Tänk på att kyla kommer underifrån, ha en ull- eller filtsula i skorna.
Håll kroppen i rörelse, till exempel hoppa, och sedan försöka komma inomhus (om det finns i närheten) annars är det bara att springa till närmaste hus.

Väl inne kan det räcka att kura i hop sig under en filt för att återfå värmen i kroppen. Man kan också ta ett varmt bad eller en dusch.
Men om man frusit så man tappat känseln i fötterna ska man inte bada varmt

 

som ni ser så sitter vi i en lift där det var äckligt kallt, och jag önskar att någon gett mig dom tipsen som jag precis har gett er.
förresten är denna bild från en skidresa med skolan som var väldigt kul, men hade kunnat varit roligare om vissa inte lurat ner en icke skidåkare i dom branta backarna med gupp.. (brottslingarna borde känna sig träffade om dom har något samvete kvar)

Men annars var det en underbar dag <3

 

här tex var det väldigt kallt



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0