cheap monday

Vilken jävla bra början man fick imorse. ställde klockan på tjugo i 9 så att jag skulle kunna göra mig iordning i lugn och ro för att sedan ta bussen in till stan. Vaknade såklart, men tänkte att jag kunde ligga kvar i sängen och kolla upp i taket bara några minuter. MEN istället när jag flyger upp och kollar på klockan så har den hunnit bli tjugo över 9, alltså dom kortaste minuterna i mitt liv ever. Fort som fan flög jag in i badrummet och slängde på mig kläderna, borstade tänderna kutade ner för trappen i rapido-fart. Måste ringa pappa så han kan hämta mig, men nejdå då går det inte att ringa från telefonen. DÖÖÖÖÖÖÖÖÖ tänkte jag lite då, fick ringa mamma som det förövrigt gick att ringa till (självklart) så hon fick ringa pappa så han kunde hämta mig. När jag väl står utanför arbetsförmedlingen är dörren låst... får stå ute i kylan i tio minuter tills någon idiot kommer och öppnar. Sätter mig i väntrummet och varvar ner lite medans jag väntar på coachen tills det kommer in en kille och frågar vem jag väntar på. När jag sa vem jag väntade på så sa han något i liknande ''har inte han ringt dig? han är sjuk, så han gick hem imorse.'' Som grädden på moset så hade jag tydligen missat ett alldeles för viktigt möte när jag var i mexico så den lärde jag absolut gå på nu på onsdag klockan 1, i en och en halv timme.. Fan vad kul liv man har! Tydligen så är det enda man ska göra på dagarna att hänga på arbetsförmedlingen, lucky me.

Så då när jag ändå var i stan så passade jag på och gjorde debuten och tog buss nummer 11 hem för att se mig lite omkring i mina nya trakter. Höll på att hoppa av fel men till slut kände jag igen mig, och det blev rätt till slut. Sen har jag då inte gjort något speciellt vettigt faktiskt, kollat top model och därefter fick jag och mina sömniga ögon nog så jag la mig en stund och sov lite. Vaknade av en högljudd röst och det var lilla malla som förstörde i min skönhetssömn, time to go to Beverly Hille och lilla corsis. Så nu sitter jag här, till och med ombytt och borde verkligen ta mig ut i snövädret. Nu ska jag ta tag i det på en gång, så vi ska gå till ridhuset så vi slipper bli blöt och onödigt kalla :) Be back later. puss så länge




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0