my sweetest downfall

Dagen har ju börjat bra..  Klev upp klockan sju imorse HELT i onödan. fan vad kul det är när man är dödstrött men tvingar sig själv upp för att man måste, fast man omedvetet inte behövt. man blir så glad då!! Men var iallafall hos malin prick klockan 8, eftersom jag skulle gå med henne till högskolan. Tänkte att det var perfekt så fick jag sällskap när jag skulle göra mitt ärende där. Nä, men så var inte han som jag skulle träffa där, så sa dom att jag skulle komma tillbaka klockan 11. och vad skulle jag göra mellan klockan halv nio och elva då hade dom tänkt.......? Satt och fundera lite på hur jag skulle göra ett bra tag tills jag kom på en bra idé. Det löste sig på ett sätt, men ändå inte så nu på sista tiden har det varit jävligt med motvind tycker jag, blääääää die. Sen tänkte jag ta bussen hem, och när jag är två meter ifrån den så åker den. Det var som pricken över i:et bara, jag som aldrig missar bussen annars nästan. Trodde det var droppen på denna morgon, men när jag kommer hem så ser jag att min äckliga katt har tagit en jättesöt mus som piper och är jätterädd. Så då stängde jag in honom i ett rum, och räddade musen. Tror den hamnade i chock för den låg helt stilla men hade nog en puls på 300. så jag puttade lite på den med en pinne och då visade det sig att sötisen hade skadat benet, vet inte om den kunde gå eller brutit något för benet hängde lite efter. Men så tänkte jag att den har ju tre friska ben så jag tog en spade och gick iväg med den, för den överlever väl hellre med tre ben än att bli uppäten. Hoppas han hittar sin family och kryar på sig. Hade velat tagit med den in men då hade nog inte mamma blivit så glad så jag lät bli.
Härlig morgon jag har haft.. Vad väntar härnäst?


saknar gotland världsmycket


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0