14 jaunari

Brrr, det kan ha varit jordens kallaste morgon någonsin för min del alltså. Fiiifan, ställde klockan på sju imorse för att jag skulle åka ut till valbo och rida lite, men ställde istället om den till halv 10. Klev upp och åkte ut till pållarna på gpk, men när jag klev utanför dörren kändes det som att jag fick ett slag i ansiktet för att det var så jävla kallt. Jag som hade tänkt att rida ute och galoppera i snön idag, men den tanken var ju som bortblåst när jag väl känt temperaturen ute.. Så i min snygga outfit red jag i ridhuset på båda istället, mycket schöööönare.

När jag var klar där ute så bar det av hem till hille för nästa häst. Corsa måste ju skrittas varje dag nu en stund, även om det är typ -20.. Men malla gjorde mig sällskap så det gjorde iallafall att tiden gick lite fortare. Hahahaha, juste jag ramlade av idag också. Första gången jag ramlade av henne till och med, skön debut liksom..

Har precis kommit hem så jag sitter och pratar lite med en snickare som är här och ska fixa balkongen. Vi har ganska trevligt faktiskt :) Kollade även lite på oprah för en liten stund sen, och det var sån sjuk händelse. Det handlade det om en tjej som blev våldtagen i sitt hem, och det visade sig att hennes ex hade lagt ut en annons på en hemsida där han sökte efter män som kunde åka till hennes hus och sedan våldta henne. Efter våldtäkten ringde hon polisen direkt och blev inlagd på sjukhus, och läkaren sa att dom aldrig sett någon så skadad efter en våldtäkt. Hennes pojkvän skulle åka tillbaka till huset och hämta lite grejer till henne, och då står det en okänd man med en kamera i vardagsrummet. Då visar det sig att det är ännu en kille som svarat på annonsen och som har fått tid och plats för att göra samma sak mot henne. Det var sammanlagt 161 personer som hade svarat på annonsen, och exet hade till och med gett ut tid och plats för ännu flera personer.
Det är Helt stört hur jävla sjuka människor det finns.

Nä nu ska jag göra lite lunch, så får hoppas att huset står kvar när jag är färdig. Later





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0