Buck Brannaman

Såg en helt sjukt bra dokumentär igår. Ni som inte sett den borde verkligen se den! Tror den finns att ladda ner eller något liknande. Ett tips alltså, se den.

 

Buck Brannaman är en familj man som har ägnat sitt liv åt att  resa över hela landet hjälper hästar med människor problem. Brannaman, det verkliga livet inspirationen bakom "The Horse  Whisperer", är på ett uppdrag att bevisa att man inte behöver vara grymma mot  djuren för att hålla dem i schack.

"Jag hade turen att arbeta med ryttare som före mig, förändrade  världen av hästar. Jag studerade hårt och arbeta på det under en  lång tid. Jag är säker på att det var någon naturlig talang i  början, men det betyder inte att mycket utan hårt arbete, "Brannaman berättade  FOX411 s popsnören, samtidigt som man främjar Cindy Meehl nya dokumentär" Buck  "." Vissa människor säger [efter att ha sett film] att de ompröva vad en cowboy  är, eftersom det är inte vad de någonsin förväntat. "

Brannaman är fast besluten att omdefiniera vad ordet "cowboy"  betyder för en del.

"Vissa människor använder termen" cowboy "som om det är en otäck  ord att ringa någon. Så jag sa till någon häromdagen, om det är vad  du trodde en cowboy var du behöver för att få ut mer ", sade han. "Det har inte mycket att göra med garderob. Det är  allt att göra med personen och hur du närmar dig ditt eget liv. Massor av människor tror att en cowboy är en negativ sak att vara,  kan vissa människor tolkning av en cowboy vara mer än en kille linje dans i en  bar med en cowboyhatt. Som inte kunde vara längre från sanningen.  "

"Buck" följer Brannaman från hans missbruk och oroliga barndom  till hans nästan magiska inställning till utbildning hästar. Häst  älskare eller inte, det finns något i filmen för alla.

"Filmen handlar inte om hästar, det handlar om människor och  relationer", sade han. "Vi är alla söker efter något, och den här  dokumentären har slagit an en sträng i människors hjärtan, och det är  uppmuntrande och upplyftande. Alla vill ha något att tro i. Du kan  lämna teatern gråter men inte för att du är ledsen, eftersom du flyttat.  "

Och medan detta Montana och Idaho infödda inte är särskilt vana  vid glitter och glamour i Hollywood  , han njuter fortfarande av åkturen.

"Det har varit en virvelvind, men jag har känt en samhörighet med  folk jag inte förväntar, jag tror inte att det någonsin skulle vara så här väl  mottagna," Buck till. "Jag talar till studion nu om att göra en  långfilm på min bok. I närmaste åren kommer jag att få det gjort,  men jag vill återvända till mitt liv. Jag är nöjd med mitt liv och  vad jag gör. Jag är intresserad av att se vad jag kan åstadkomma  med hästarna, och jag vill bli bättre. "

Read more: http://www.foxnews.com/entertainment/2011/06/26/documentary-about-real-life-horse-whisperer-buck-brannaman-defines-new-kind/#ixzz24wtL8rIs


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0