Bu

Det går inte i ord att beskriva hur mycket jag vill va hemmafru och ha fredag hela veckan. Mamma säger att det inte vore något för mig, men johohooodu det är precis min grej! Why? Jo, för jag är lat. Tror inte det finns någon latare människa än mig. Jag hatar att vara det men orkar typ inte ändra mig för det är jobbigt. (där kom latheten fram igen) jag skulle vilja va den som verkligen tog tag i saker, visst gör jag det ibland men det händer inte ofta. Jag kommer liksom inte till skott! Det är så mycket jag vill göra men orkar aldrig ta tag i det. Vet att jag kommer ångra mig styggt sen när jag blir äldre, men det är så bekvämt.

Vet inte hur många gånger jag har
Tänkt för mig själv eller sagt "fan, jag skulle gjort det tidigare". Det har hänt miljoner gånger, speciellt under plugget och jaa, det mesta. Typ körkortet.... Förstår inte riktigt hur jag ska finna den motivationen att va den som är först med att ta tag i viktiga saker. Får typ ångest när jag tänker på det, inte så lite heller. Men tips angående detta tas mer än gärna emot!!!

Men angående att vara hemmafru, det skulle va så skönt. Glider runt hemma och gör precis vad man vill, kanske blir tråkigt i längden men ändå, ruskigt soft! Sen kan man hänga med sina vänner som också är hemmafruar och göra massa roliga saker tillsammans. Men då måste man ju såklart ha bra vänner som också är hemmafru! Jag döör vad lyx. Det är klart det är kul att jobba och tjäna sina egna pengar, men då ska man ha ett jobb man älskar att gå till. Det ska vara kul varje dag, och slippa kliva upp med en klump i magen för att man ska till jobbet. Det är ju ändå ens "andra liv", man tillbringar ju faktiskt halva sin vakna tid där, om inte mer till och med.



Kommentarer
Freja

Söt blogg som ja läst ett tag :) ja brukar läsa en tjej som heter kerstin erenius blogg och få inspiration av den särskilt äldre blogginlägg.

lycka till!

2012-03-09 @ 22:19:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0