måndag

Herregud vad jag funderar hit och dit vad jag ska göra härnäst. Har ju som sagt haft lite planer på att åka och jobba som au pair. Men jag känner lite att hade jag verkligen velat åka så borde jag ha velat det ännu mer. Det är så himla svårt att förklara hur jag känner angående detta. Det finns så mycket olika saker man kan göra medans man är ung. Åka som au pair, resa eller plugga är vad jag är inne på. Det känns som att jag inte vill åka som au pair tillräckligt mycket, för det är ändå ett stort steg att åka till andra sidan jordklotet och försöka binda upp sig i ett år. Ett år går fort, men det känns som att tiden rinner iväg alldeles för fort.

Därför har jag funderat på om jag ska börja plugga. Vill inte vara för gammal när jag går ut skolan utan jag vill vara ung och ändå ha tid för att kanske resa när jag är färdig om jag nu skulle vilja det. Det jag är så himla rädd för att jag ska ångra mina val senare i livet, och tänka tillbaka på ''varför åkte jag inte som au pair'', eller ''varför reste jag inte iväg till australien i ett år och jobbade''.

Jag har tänkt 100 tals gånger, varför jag inte reste eller åkte som au pair direkt efter skolan, eller förra året. Men förmodligen så var jag inte redo för jag har aldrig känt att jag verkligen ville åka iväg hemifrån och ut på äventyr. Jag tror inte att jag var mogen för det, och det kanske var bra att jag inte åkte iväg då heller för då kanske jag inte alls hade fått några bra erfarenheter. Det är inte förrän nu jag har känt så att jag ändå är redo att åka iväg och göra något, och jag är så  glad att jag  tog vara på den känslan och åkte till bali/malaysia/thailand.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0