måndag

Det är måndag igen och igår kom jag hem från en weekend i London. Har haft det hur härligt och roligt som helst med massvis av shopping och sevärdheter. I torsdags när vi kom fram på eftermiddagen/kvällen traskade vi ner på oxfordstreet (bodde alldeles i närheten) och gick in på bland annat primark. Alltså shit säger jag bara. Där snackar vi lågprisvaruhus, haha. Hittade tre par skor då tror jag och lite annat smått och gott, för väääldigt billig summa. Sedan satte vi oss på en italiensk restaurang och käkade innan vi gick hem. 
 
Fredagen fick bli en liten ture-turist dag! Vi tog hop on, hop off buss som tog oss till lite olika sevärdheter. Vi kollade på vaktavlösningen vid buckingham palace, big ben, london eye och massvis med fler platser. Riktigt roligt var det även om jag hade abstinens efter shopping, haha! Vi var klar med turistandet på eftermiddagen och då blev det äntligen shopping. Jag har lagt ut på instragram en del av skörden, så de flesta kanske redan har sett det :) På lördagen åkte vi ut till Westfield (ett shoppingmall) och kikade runt och grejade innan vi åkte tillbaka mot bondstreet och oxford street. På kvällen gick vi tillbaka till hotellet och bytte om lite innan vi gick ut och käkade lite god mat och myste bara.
 
Igår, söndag, så gick vi upp vid halv 9 och gick till ett frukosthak innan det var dags att röra sig mot tågstationen som skulle ta oss till flygplatsen, så vi hann inte med nå turistande eller shopping på söndagen utan då var det mestadels hemresa som stod på schemat. Det var lite typiskt att London marathon skulle vara precis den dagens så det var avspärrade vägar och kaos på tunnelbanan, men allt löste sig väldigt bra och vi kom fram till flygplatsen snabbare och lättare än vad  vi trodde. Väl där så hade vi ganska gott om tid på oss så vi gick och kikade i affärer och strosade runt. Resan hem tog ca 2 h så vi var hemma i skaplig tid igår vilket va skönt. Käkade lite husmansmat och slängde mig i soffan, haha. Älskar att vara ute och resa men det var rätt skönt att komma hem också. Men något som jag är väldigt förvånad över är hur lätt och smidigt allt har gått. Med tunnelbana, tåg, flyg, hotell och jaa ALLT. Det har inte varit nå krångel utan allt har verkligen gått som på räls, ME LIKE.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0