Söndag

Nu är vi påväg hem från den mysigaste tävlingen på hela året, och den levererade även iår tack å lov :) i fredags var det en 130 som gick på kvällen och där rev vi näst sista hindret, annars hade vi blivit 2a tror jag. Igår var det även här en 130 och där kraschade vi typ på tvåan. Jag trodde han skulle hoppa av men han typ stannade upp och hoppade det nästintill stillastående och drog med sig alla bommar. Men sedan fortsatte vi och var felfri resten av banan. Trots nedslaget och att jag inte red snabbt så blev vi sexa, så vi fick en liten rosett! Efter dessa två omgångar låg jag trea i norrlandsmästerskapet inför dagens 140, vilket jag inte alls trodde men det har varit myxket fel under hela helgen. 

Idag har det varit så djävulsk varmt både ute och i stallen, nästan så att jag inte ville rida haha. Iallafall så var jag felfri 1-5 sedan var det trippel-räckekombination och där låg vi helt perfekt men han frös typ precis innan han skulle hoppa av så vi fick med oss den bakbommen.... Därefter var det en oxer som han helt tjurade ur på. Så där tog det roliga slut och det blev två stopp. Så jädra besviken och arg på honom, det är ju inte första gången det händer direkt. Det dåliga får mig att glömma det som varit bra och då spelar det ingen roll hur fint det har gått de två tidigare klasserna. 

Grillat varje kväll dessutom, hur gott??






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0