lördag

Det har inte varit en speciellt bra helg resultatmässigt för vår del hittills. Jag har ju blivit lite bortskämd och fått pris rätt ofta med caesar under de 2 åren jag haft honom (De dagar han sköter sig och inte är gris....) Igår gick han en 130 klass med totalfel, alltså grundomgång 1-6 och sedan 7-11 är omhoppning. Var felfri i grunden och sedan var det ett räcke i början på omhoppningen som hoppades från utgången och såklart tog det tvärstopp där, så jädra grisig och arg blev jag. Sedan la jag han helt tokigt så han trampade om och rev ordentligt på ett annat hinder, så vi fick i mål på 9 fel tror jag och inte alls nöjd med den rundan. Dels för att han dummade sig och sedan red jag lite klantigt på det vi rev, så vi var ungefär lika dåliga båda två egentligen. 
 
Idag var det 140 debut för både caesar och för mig. Han har aldrig gått det tidigare och jag har knappt vågat tänka på att någon gång starta det. Men nu var dagen här! Var så jädra nervös innan så jag red som ett arsle på 1an,2an och 3an så de rev vi (bra start....). han var lite slarvig faktiskt på 2an så det nedslaget får han nog ta på sig. Sedan var 3an en oxer ur en konstig sväng som vi kom nära på så det blev upp som en sol och ned som en pannkaka... Bra början på debuten va? Nej men sedan fick jag igång galoppen och hoppade 4,5,6,7,8 och sedan hamnade jag i obalans efter 8 och tappade stigbygeln.... Kom lite nära in i kombinationen som var nr 9 utan stigbyglar så vi rev utsprånget där, haha. Sedan hoppade vi 10 och 11 felfritt så vi fick ju avsluta på topp iallafall. Låter ju helt katastrof men han kändes faktiskt riktigt fin idag och jag är så glad att jag också skärpte till mig när jag red fram idag och var mer bestämd på honom. Så nu jäklar ska jag inte vara sån mes. Måste även tacka Lotta och Emmie för hjälp och stöd idag för utan dem hade det nog inte gått alls! :)
 
Imorgon går han en 130 och sedan rullar vi hem till gävle igen. Är faktiskt lite revanschsugen och imorgon ska både pilot och häst vara bra! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0